Jak zabrzdit hlad !!!!!!

27. listopadu 2010 v 21:54 | :P |  Triks & Tips

edgdr

15 typů jak zabrzdit hlad

"Mohla bych jíst bez přestávky!"
tvrdí jedna moje přítelkyně.
Je to i váš případ?
Pak je vaše tělo naprogramované na časté a bohaté příděly energie, což nejde velmi dohromady s vaší touhou být štíhlá a fit.
Hledali jsme bezpečné "brzdy" hladu a našli jsme je až patnáct.
Některá z nich možná zabrzdí i vás.

1.
Voňte, čuchajte, nejezte
Jednoduše otevřete sáček vanilkového cukru a položte jej na parapet na sluníčko.
V místnosti se rozšíří nádherná vanilkové aroma a zaměstná váš mozek představou Vánoc.
No kdyby vás to také lákalo sníst nějakou pochoutku, budete mlsat mnohem méně.
Důvod je jasný.
Hlad zažehnáva nejen plný žaludek, ale i stav, kdy jsou syté naše čichové buňky.

2.
Malá Kneippova kúra
Německý farář Kneipp svého času doporučoval vypít každou hodinu čtvrt litru vody s trochou citronové šťávy.
On zřejmě mluvil o dlouhých týdnech očistné hladovky, ale takovým plynulým plněním žaludku podstatně zredukujete i váš úplně "nekřesťanské" pocit hladu.

3.
Pektin plní žaludek a střeva
Plný žaludek signalizuje - zatím nic jíst nepotřebuju.
Na oklamání žaludku jsou ideální přírodní látky, například pektin.
Tato ve vodě rozpustná látka zvětší svůj objem v žaludečně--střevním traktu a postará se tak o příjemný pocit nasycení.
Důležité přitom je, abyste pili dostatek nízkokalorických nápojů, jinak to nefunguje!
Pektin obsahují například jablka či mrkev, ale existuje i jako prášek, dostanete jej koupit v dietních prodejnách.

4.
Před jídlem švindľujte
15 minut před jídlem vypijte plnou sklenici čaje nebo zeleninového vývaru.
Teplo se postará o blažený pocit a tekutina naplní žaludek.
Ideální je čaj maté.
Kromě toho, že zaplní žaludek, obsahuje i látky, které snižují pocit hladu.

5.
Sušené ovoce místo chipsů a oříšků
Iu vás jsou bramborové chipsy nejoblíbenější večerní pochoutkou?
Aby se jejich vysoký obsah tuku (40 g na 100 g chipsů!) Neukládal na vašich bocích a stehnech, sáhněte raději po sušeném ovoci.
Dopřejte si například meruňky, datle nebo švestky.
Postarají se o dlouhotrvající pocit nasycení - a bez tuku.


6.
Chilli papričky, beraní rohy
Pro Chcete znát tajemství asijské je to každodenní záležitost, pro Evropany věc zvyku: pekelně ostře kořeněná jídla upřednostňují více muži než ženy.
No pravda je, že kdo není na ostře kořeněná jídla zvyklý, rychle se nasytí.
Receptory chuti jsou po jídle na delší dobu ztupeny, a tak pocit hladu nepřijde dříve než po několika hodinách.
Zkuste si váš dietní oběd dochutit chilli papričkami, tabasko zda beraní rohy!

7.
Akupresura na správném místě
Pokud jste hlady už opravdu pološílený, ale zároveň odhodlána nic nevložil do úst, zkuste akupunkturu.Zatlačte prostředníkem na 20 - 30 sekund na malou prohlubeň mezi nosem a horním rtem a efekt by se měl dostavit téměř okamžitě.

8.
Agávová šťáva jako dobrota
Máte chuť na sladké?
Určitě máte nízkou hladinu cukru v krvi.
Takže rychle vypijte šálek horkého čaje s 1 - 2 lžičkami agávovej šťávy (u nás se prodává například v bioobchodoch).
Agávová šťáva má vyšší sladivost, takže jí spotřebujete méně než v případě, že byste použili cukr.
Agávová šťáva obsahuje ovocný cukr, který zabrání dodatečnému vylučování inzulinu a zabrzdí tak narůstající pocit hladu.

9.
Návrat řeřichy
Čerstvá řeřicha je zdravým přírodním prostředkem, jak redukovat hlad.
Malé lístečky obsahují mnoho stopového prvku chrom, který mimo jiné reguluje i náš pocit nasycení.
Na surové řeřicha si pochutnáte v salátu nebo i na krajíci máselného chleba.
Pokud nemáte rady řeřichu, dalšími nízkokalorickými dodavateli chromu jsou rajčata, hlávkový salát či houby.

10.
Pozor na glykemický index
Glykemický index udává, jak ovlivňuje spotřeba cukrů hladinu krevního cukru.
Čím má vyšší hodnotu, tím spíše na vás zaútočí další vlna hladu.
Proto se nedejte odradit a čtěte na balených potravinách i ty nejmenší písmenka.
Budete překvapeny, jak vysoký glykemický index mají některé z nich.
Potraviny s nízkým glykemickým indexem jsou například luštěniny, celozrnné produkty, zelenina a ovoce.
Pokud je budete jíst pravidelně, pocit hladu se postupně zmenší.


11.
A co rajčatová šťáva?
Rajčatovou šťávu byste měli mít vždy doma, protože je jako brzda hladu přímo k nezaplacení: 100 g má jen 17 kcal a téměř žádný tuk.
Rajčatovou šťávu si můžete připravit jako Bloody Mary, jen bez alkoholu.Do šťávy přidejte kostky ledu, trochu citronové šťávy a trochu pepře, a jste sytá na několik hodin.
Pokud namísto ledu přidáte olivový olej, pepř a bazalku, vyrobili jste si výbornou náhradu polévky.


12.
Zázračné slova mantry
Mantra je pojem pocházející z indického sanskrtu.
"Man" znamená myslet a "tra" chránit nebo osvobodit.Myšlením na mantru, opakováním jedné spirituální slabiky, slova či věty se můžeme osvobodit od špatných myšlenek nebo návyků.
Přichystejte si vlastní větu (např. začátek nějaké písně), na kterou budete neustále myslet, když vás přepadne pocit hladu.
Zakrátko zjistíte, že vlastně vůbec nejste hladová.

13.
Ovesné vločky trochu jinak
Smíchejte 3 - 4 polévkové lžíce celozrnných ovesných vloček, 200 ml vody, neslazenou jablečnou šťávu a nechte směs nabobtnat asi 10 minut.
Pokud se vám to bude zdát chuťově fádní, můžete si přidat lžičku medu.
Polovinu si rezervujte na snídani, zbytek odpoledne.
Pocit hladu vás přepadne podstatně později.

14.
Opravdu, i bramborové pyré
Jde "pouze" o skvělý trik před plánovaným velkým jídlem v podobě slavnostní večeře či rodinné události.Půlhodinu před jídlem smíchejte za šálek instantního bramborového prášku s vodou a takovou lehkou bramborovou kaši snězte.
Uvidíte, že na večeři si dáte nanejvýš zeleninový salát.

15.
Jehla v uchu
Věru, to, co pomáhá proti kouření, působí i proti hladu: ušní akupunkturou a výběrem některých bodů můžete regulovat svůj pocit hladu.
Zkušený akupunkturista si s vašimi pocity hladu určitě hravě poradí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama